Orthomoleculair Therapeut

Voedingsadviseur, Gezondheid & Werk, Chakra onderzoek

Middenrifbreuk


Het middenrif, dat de scheiding vormt tussen borstholte en buik, laat op één plaats de grote lichaamsslagader, de grote holle ader en de slokdarm passeren. Op oudere leeftijd treedt vaak een verslapping van het middenrif op. Als gevolg daarvan functioneert het afsluitmechanisme van de overgang van de slokdarm naar de maag niet meer goed. Bij voorover buigen of plat liggen kan dan het zure maagsap naar de slokdarm teruglopen. Dit veroorzaakt zuurbranden achter het borstbeen en pijn. Die pijn in de borst wordt soms verward met de pijn van een hartinfarct. Als je er niets aan doet, kan dit verergeren in een soort hernia, dan kruipt een stuk van de maag door het middenrif, zie afbeelding 

    Een mogelijkheid waardoor deze spier zich gaat verslappen is: 

    • Dat we oppervlakkig gaan ademen waardoor de spier van het middenrif niet genoeg gebruikt wordt. Gevolg: maag kruipt omhoog. Het is noodzakelijk om onze slokdarm te beschermen, zie ook: Slokdarmontsteking

    Mogelijke oorzaak

    Het probleem komt mede heel veel voor doordat de meeste mensen niet goed of diep ademhalen in de onderste kwabben van de longen, die in contact komen met het membraan. Als gevolg van stress, gebrek aan lichaamsbeweging of yoga, en een doorgaans langdurig verkeerd adem halen.


    Wat je eraan kunt doen is zorgen dat je meer maagzuur krijgt, d.m.v.:

    1. Meer zout. Zout is het enige voedingsmiddel dat rechtstreeks bijdraagt aan de aanmaak van maagzuur, omdat er chloride in zit (natriumchloride) pas op met hoge bloeddruk en laat je goed informeren welk soort zout;
    2. Zure dranken en voeding (appelazijn, citroensap, zure vruchten);

    Oefening

    • Ga op je rug liggen.Langzaam beginnen ademen diep in en uit door je neus. Vouw je rechterhand en linkerhand – leg je vingers onder de ribbenkast net links van het midden.Druk in en probeer voorzichtig wiggen met je vingers onder de ribbenkast tijdens elke uitademing. Vergeet niet om uit te ademen als je deze oefening doet, Tijdens elke in ademing, omdat de ribbenkast beweegt, trekt de maag – naar onderen.Probeer met elke uitademing, dieper en onder de ribbenkast te drukken met je handen.Bij elke inademing naar beneden trekken aan de maag, zal de spier tussen de maag en het middenrif weer sterker maken. Doe dit voor 5-10 ademhalingen en schuif je handen om een ​​nieuwe oefening onder de ribbenkast en herhaal voor 5-10 meer adem. Doe dit in elke oefening over de ribbenkast aan beide zijden. Terwijl de maag alleen links, werkt de rechterzijde kan ontlast dat de galwegen, die ook een algemene oorzaak van brandend maagzuur. Doe deze techniek twee keer per dag, een keer in de ochtend en een keer in de avond voor twee weken, tot pijn in het gebied verdwijnt.

    Wat kan ik voor jou betekenen?

    • Belangrijk is om te kijken, waar komen de problemen van de breuk vandaan, als eerste kan je dan een indicatie lekkende darmtest & maagwand downloaden om een basis informatie aan te leggen, Indicatietest downloaden  Aansluitend deze test is het mogelijk meerdere indicatie testen te doen. Je ontvangt daarbij gelijk een anamnese, een vragenlijst, die ik nodig heb om jouw situatie samen met jou grondig door te kijken, zodat we niets over het hoofd zien. Wil je de vragenlijst en de indicatie testen ontvangen? Klik dan op de volgende link, om een bericht te versturen. Bericht versturen. Daarbij vraag ik ook om de onderzoek resultaten van een arts. 
    • Een consult betaal je pas, wanneer jij een akkoord hebt gegeven betreffende de kosten die ik met je overleg & waar ik heel open & transparant over zal zijn, na betaling, kan de begeleiding beginnen. Open volgende link, om te kijken hoe de begeleiding zal verlopen. Informatie begeleiding
    • Prijslijst

     

      Orthomoleculair Therapeut 
      & Voedingsdeskundige

     

    • Chakra & Aura onderzoek 
    • Ervaringsdeskundige Hoog gevoeligheid
    • Alie Vos-Doller, www.albican.nl

     

      Bellen kost niets

     

    • Neem ik niet op?
    • Ben ik afwezig?
      Ik bel terug

     




     

     



     

    UA-107736252-1