Orthomoleculair Therapeut

Voedingsadviseur, Gezondheid & Werk, Chakra onderzoek

Voeding & beweeg dagboek


Waarom een voedingsdagboek?
Een voeding & bewegingsdagboek invullen maakt je bewuster van je eet & bewegingspatroon. Niet alleen geeft het inzicht in wat je eet, maar ook waarom je iets at bewoog of dronk op dat moment en hoe jij je voelde. Had je echt trek, was het etenstijd of at je uit verveling? Had je behoefte aan een wandeling? Ben je wel gegaan?


Als je eerlijk bent zie je meestal snel wat jouw valkuil is.  Snoepen, eten uit verveling of gewoonte, meerdere keren opscheppen terwijl je al lang vol zit. Niet bewegen omdat je daar geen tijd voor in hebt ingepland. Goed om te weten toch? Vul een voedingsdagboek vooral in voor jezelf en niet voor iemand anders die er ook naar kijkt.
En als ik het voeding & bewegingsdagboek ingevuld hebt?
Je kunt een voedingsdagboek dus gewoon voor jezelf houden, maar je kunt het ook naar Albican sturen. Je krijgt dan tips en advies hoe je je eetpatroon kunt verbeteren. Download hieronder je gratis voeding & bewegingsdagboek

Voeding & bewegingsdagboek downloaden



Tips voor het bijhouden van een voeding & bewegingsdagboek

  • Print jouw formulier 7 x uit, voor elke dag 1;
  • Noteer een aantal dagen echt alles wat je eet, drinkt & beweegt. Voor een zo goed mogelijk resultaat is het belangrijk dat je alles noteert in het voedingsdagboek, dus letterlijk elk glaasje water, elk snoepje, elk klontje suiker in de thee en elke soort beweging die je hebt die dag. Smokkel niet, daar heb je natuurlijk alleen maar jezelf mee.
  • Kies zelf de dagen uit. Voor een goed beeld is het handig om minimaal één weekend-dag en een aantal weekdagen aan te houden.
  • Geef de hoeveelheden zo precies mogelijk aan.  Schrijf de hoeveelheden zo nauwkeurig mogelijk op. Dus niet: avondeten: een bord aardappelen met snijbonen en kipfilet. Maar wel: 200 gram gekookte aardappelen met 2 opscheplepels snijbonen en 75 gram kipfilet, niet gewandeld, maar ook de tijd die je daar aan hebt besteed, ook dat je wilde gaan, maar dit lukte niet;
  • Weet (precies) wat je eet en beweegt. Geef zo precies mogelijk aan welke beweging of voeding je neemt. Dus niet: twee boterhammen met kaas. Maar wel: twee volkoren boterhammen, besmeerd met margarine en op elke boterham een plak 40+  kaas van 15 gram.  Ook niet: een glas melk. Maar wel: een glas halfvolle melk.  Kijk ook goed op de verpakkingen, de productnaam staat er altijd op en gebruik een keukenweegschaal als je niet precies weet hoeveel het is.

     

      Orthomoleculair Therapeut 
      & Voedingsdeskundige

     

    • Chakra & Aura onderzoek 
    • Ervaringsdeskundige Hoog gevoeligheid
    • Alie Vos-Doller, www.albican.nl

     

      Bellen kost niets

     

    • Neem ik niet op?
    • Ben ik afwezig?
      Ik bel terug




     

     



     

    UA-107736252-1