Orthomoleculair Therapeut

Voedingsadviseur, Gezondheid & Werk, Chakra onderzoek

Voeding & beweeg dagboek


Waarom een voeding & beweging dagboek?
Een voeding & bewegingsdagboek invullen maakt je bewuster van je eet & bewegingspatroon. Niet alleen geeft het inzicht in wat je eet, maar ook waarom je iets at bewoog of dronk op dat moment en hoe jij je voelde. Had je echt trek, was het etenstijd of at je uit verveling? Had je behoefte aan een wandeling? Ben je wel gegaan? 


Hoe je voorkomt dat je niet gaat wandelen. 

  • Sta vroeg op, mede omdat je misschien nog moet werken, of omdat je nog van alles moet ondernemen, je deur voor bezoek open staat, het huishouden, je kinderen die nog klein zijn, misschien is op dat tijdstip je partner nog thuis, enz.;
  • Ga eerst ontbijten;
  • Direct wandelen na het ontbijt, anders komt het er echt niet meer van;
  • Heb je pijn? Stuur dan een email om te kijken hoe je de pijn op kunt lossen, of een alternatief kunt bedenke voor wandelen. Vanuit je rolstoel of bed, kan je ook bewegen;
  • Hoe dan ook, jij bent degene die dit in je dag plant, er is niemand die dit voor jou gaat doen;


Valkuilen

Als je eerlijk bent zie je meestal snel wat jouw valkuilen zijn.  Snoepen, eten uit verveling of gewoonte, meerdere keren opscheppen terwijl je al lang vol zit. Halveer gewoon je bord met eten. Niet bewegen omdat je daar geen tijd voor in hebt ingepland, het bezoek, het etentje, het heerlijke weer, de barbecue, iemand anders heeft ook een ijsje, een pilsje, je wilt er zo graag bij horen. Iedereen zit gezellig te tafelen en jij voelt je een ware stoorzender. Zeg gewoon niet dat je aan het minderen van eten bent. Schep steeds kleine beetjes op. Word je iets aangeboden, zeg niet Nee, als dat niet gewaardeerd wordt. Maar zeg dat je even naar het toilet moet en dat je straks even gaat kijken of je het 'extra' eten gaat nemen. Dan wordt het iets gemakkelijker, omdat als je terug komt, de anderen al zijn begonnen en ze allang weer vergeten zijn dat jij even naar het toilet was, het voorkomt discussies en stress. Je hoeft niet de anderen overtuigen, jij doet het voor jezelf. 

Houd het voeding & beweging dagboek 7 dagen bij. print het dagboek hieronder uit en stop het met een pen & een klein schrijfboekje in je tas voor idee, wat ineens in je opkomt of een compliment omdat je iets is gelukt. Trek je even terug als je gaat schrijven. Mooi moment is dat ijsjes (voorbeeld) moment, het kan natuurlijk van alles zijn. 


En als ik het voeding & bewegingsdagboek ingevuld hebt?

Dan stuur het dagboek naar: info@albican.nl 
Vergeet niet je naam en telefoon nummer te noteren. Ps. Inzendingen alleen naast begeleidingen, je kunt je dagboek ook gebruiken voor andere doeleinden. 


Download hieronder je gratis voeding & bewegingsdagboek

Voeding & bewegingsdagboek downloaden



Tips voor het bijhouden van een voeding & bewegingsdagboek

  • Print jouw formulier 7 x uit, voor elke dag 1;
  • Noteer een aantal dagen echt alles wat je eet, drinkt & beweegt. Voor een zo goed mogelijk resultaat is het belangrijk dat je alles noteert in het voeding & beweging dagboek, dus letterlijk elk glaasje water, elk snoepje, elk klontje suiker in de thee en elke soort beweging die je hebt die dag, ook het huishouden of ander lichamelijke arbeid. Smokkel niet, daar heb je natuurlijk alleen maar jezelf mee.
  • Geef de hoeveelheden zo precies mogelijk aan.  Schrijf de hoeveelheden zo nauwkeurig mogelijk op. Dus niet: avondeten: een bord aardappelen met snijbonen en kipfilet. Maar wel: 200 gram gekookte aardappelen met 2 opscheplepels snijbonen en 75 gram kipfilet, niet gewandeld, maar ook de tijd die je daar aan hebt besteed, ook dat je wilde gaan, maar dit lukte niet;
  • Weet (precies) wat je eet en beweegt. Geef zo precies mogelijk aan welke beweging of voeding je neemt. Dus niet: twee boterhammen met kaas. Maar wel: twee volkoren boterhammen, besmeerd met margarine en op elke boterham een plak 40+  kaas van 15 gram.  Ook niet: een glas melk. Maar wel: een glas halfvolle melk.  Kijk ook goed op de verpakkingen, de productnaam staat er altijd op en gebruik een keukenweegschaal als je niet precies weet hoeveel het is. Bewegen in tijd, wat voor beweging, hoe lang, waar enz. 

     

      Orthomoleculair Therapeut 
      & Voedingsdeskundige

     

    • Chakra & Aura onderzoek 
    • Ervaringsdeskundige Hoog gevoeligheid
    • Alie Vos-Doller, www.albican.nl
      Tel: 06-41979305
      Stuur een bericht 

     

      Bellen kost niets

     

    • Neem ik niet op?
    • Ben ik afwezig?
      Ik bel terug

    UA-107736252-1