Sla je ontbijt niet over

Met stofwisselingsstoornissen als pre-diabetes en schildklierproblemen tot gevolg. Een goed ontbijt maakt ons wakker en helder. Het ontbijt is de eerste energie die je zal krijgen. Als je gezond ontbijt, heb je 25 tot 30% van je noodzakelijk energie binnen. Het ontbijt is de eerste energie die je zal krijgen. Als je gezond ontbijt, heb je 25 tot 30% van je noodzakelijk energie binnen. Ontbijt je niet, dan heb je meer zin in tussendoortjes en al snel weten je hersenen, het reptielenbrein, (dat heel slim is) welke tussendoortjes je snelle energie geven.

Goed geheugen en minder snel moe

Een goed ontbijt zorgt er ook voor dat jij je aandacht bij je werk of je thuissituatie kan houden en het houdt het geheugen scherp, het stelt je ook beter in staat om op bepaalde situaties te reageren. Krijg je te weinig goede koolhydraten binnen, dan zakt het suikergehalte van je bloed, waardoor jij je sneller moe voelt en je concentratie vermindert en daardoor ga je ook trager denken. Moe zijn – Bloed en Urine onderzoek met leefstijltipsUitslag lab ontvangen? Vragen bloedonderzoek? Meld het hier.

Extreem lage bloedsuikerspiegel

Bij een extreem lage bloedsuikerspiegel kun je zelfs last krijgen van een verminderde coördinatie, zoals een beperking in de fijne bewegingen. Zelfs je humeur kan eronder lijden. Het geheugen is beter en veel sneller door een optimale suikerspiegel. Alle organen van het lichaam hebben suiker (suiker uit natuurlijke bronnen met enzymen, die de suikers kunnen verteren) nodig om te kunnen functioneren.

Onbewerkte suikers zijn nodig voor dopamine

Voor de hersenen is een constante toevoer van de juiste suikers van levensbelang. Suiker activeert net als mooie muziek, knuffelen, of sporten, het beloningscentrum in je hersenen. Het zorgt voor afgifte van de stof dopamine, dat een prettig gevoel geeft. Hypoglykemie wordt ook wel “hypo” genoemd, je hebt weinig glucose in het bloed, minder energie, waardoor adrenaline en cortisol omhoog gaan.

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Een auto rijdt niet zonder brandstof of olie

Iedereen kan begrijpen dat een auto of ander motorvoertuig niet rijdt zonder brandstof, koelvloeistof of olie. Toch hebben we daar een heel ander beeld van, als het om voeding voor ons lichaam gaat “onze motor”. Helaas denken mensen vaak als ik eet, dan heb ik weer energie, wist je dat een benzineauto misschien ook wel even rijdt op diesel, de vraag blijft, wanneer stopt de auto ermee. Zo gebeurt dat ook in ons lichaam. Eten is helaas niet altijd hetzelfde als voeding. Daar zijn velen van ons zich niet van bewust en daarom heb ik een ontbijt check gemaakt. Albican gratis ontbijt check

Wisselende diensten; Allergische reactie op voeding; Onvoldoende kennis van voeding; Te druk, te veel werk; Geen trek of zelfs maar honger; Ziekte; Angst voor voeding; Bang gemaakt voor het eten van vetten; Anorexia; Obesitas; Diëten; Diarree of obstipatie; Stress; Verslavingen; Geldzorgen; Roken; Te weinig beweging; Gluten allergie; Histamine; Verteringsproblemen; Denken dat je afvalt als je weinig eet

Ons lichaam slaat vet op. Dat is een natuurlijk verschijnsel: zo is er altijd een reserve beschikbaar in tijden van Nood, zo ging dat vroeger tijdens schaarste van voedsel. Omdat in onze samenleving voldoende voeding is, hoeven wij deze reserves niet aan te spreken, en blijven ze in ons lichaam zitten, vooral als we een zittende baan hebben.  De kunst is je lichaam op een gezonde manier van te overtuigen om je reserves toch aan te spreken.

Dat doe je door minder te eten, meer te bewegen en te weten wat voeding voor je lichaam doet. Je kunt je lichaam reinigen, door het een handje te helpen met dit voedingsplan. Het is mogelijk om het voedingsplan alleen te volgen voor 9 dagen, heb je behoefte aan hulp, krijg je gratis begeleiding bij dit programma, vanuit een facebook groep. Onder begeleiding van een Orthomoleculair Therapeut, Voedingsdeskundige en duizenden mensen die het programma al hebben gevolgd.

Vet zit opgeslagen in vetcellen. Tijdens een inspanning zullen de vetcellen in je lichaam hun inhoud lossen in de bloedstroom, pas dus op met verzadigde vetten, deze laten het LDL cholesterol stijgen. Pure dierlijke en plantaardige vetten, (onverzadigde vetten), geven een goede bron voor een stabiele hormoonhuishouding, mits een dier en plant op een natuurlijke manier is groot gebracht, zonder een versnelde groei met de bedoeling de productie te verhogen.  350 gram vlees per week is voldoende (behalve varkensvlees, dit zou meer ontstekingen kunnen geven, voor de iemand die ziek is, is varkensvlees af te raden, mannen hebben meer vlees nodig dan vrouwen.

Plantaardige vetten, verlagen het LDL cholesterol

Wanneer er een tekort aan energie dreigt, wordt het opgeslagen vet gebruikt om de energie aan te vullen, worden de vetcellen kleiner en verlies jij centimeters. Pas op met transvetten, ze zijn veranderd van substantie, waardoor het waardoor het omega 6 kan stijgen en ontstekingen kunnen veroorzaken. bovendien herkent jouw lichaam deze vetten niet en schoppen de hormonen in de war.

Cortisol wordt gemaakt uit HDL Cholesterol, de wasachtige, vettige substantie die de lever maakt uit onbewerkte voedingsvetten, om het lichaam van energie te voorzien en om beschadigde cellen te herstellen in de bloedvaten. Zo heb je vetten nodig voor onder andere een goed werkend immuunsysteem, de opbouw en bescherming van al je lichaamscellen, de opname van mineralen en het transport van vitamines. Veel mensen zijn bang voor vet en vervangen de volle vetten in ‘magere’ of lightproducten, en daarmee steun je het lichaam niet.

Je hebt juist een beetje vet nodig voor een goede hormoonhuishouding. Vet houd een gezond HDL cholesterol profiel in stand en kan de LDL onschadelijk maken. Cortisol wordt gemaakt in je bijnieren en gehaald uit HDL cholesterol en voor dat de overgang zijn intrede doet, maakt ook het hormoon progesteron wat cortisol aan. Je kan er op wachten, dat als de overgang zijn intrede heeft gedaan, er geen progesteron meer wordt aangemaakt en we juist nu behoefte hebben aan gezonde vetten, om onze bijnieren te voorzien van een hormonaal balans, waardoor wij ons fijn gaan voelen.

Wortels rijk zijn aan oplosbare vezels en vezels binden LDL cholesteroldeeltjes aan zich, waardoor ze samen met de vezels je lichaam verlaten en zo weer een bijdrage leveren aan gezonde bloedvaten. Kijk hier voor recepten met wortels.

In de paranoot zit selenium en kan ons beschermen tegen gezondheidsproblemen, zoals vormen van artrosetrage schildklier en bij pre-diabetesParanoten zijn erg gezond en bevatten onder andere magnesium, fosfor, koper, mangaan, zink, ijzer, calcium en kalium. Paranoten bevatten ook veel vitamines; vitamine B1, B6, E, foliumzuur en pantotheenzuur, omdat ze zo rijk zijn aan selenium, 3 tot 5 paranoten per dag is voldoende.

Selenium goed voor de bloedvaten

Selenium – Seleen is een antioxidant en kan ons beschermen tegen vrije radicalen (gevaarlijke stoffen). Selenium is van belang voor een goede weerstand, kan zorgen voor een goede werking van de schildklier en gezond haar. Selenium kom vooral voor in volkorengranen, vlees, vis, eieren, zuivel, groenten en fruit. Een tekort aan selenium kan hartproblemen veroorzaken

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *