Dagboek, voeding, tijd en beweging

Advies en begeleiding is begonnen

Je hebt een Orthomoleculair  therapeutisch rapport met een analyse ontvangen, met daarin vragen en de eerste voedingsadviezen. Het is belangrijk om veranderingen op te merken en te voelen, houd om deze reden een dagboek bij, elke dag 1 bladzijde, de volgende dag sla je dit blad letterlijk om en begint opnieuw. lever aan het einde van de week, 2 dag planningen in, om te kijken wat de veranderingen hebben gedaan. Maak het voor jezelf een bijzondere leervolle tijd, door samen met mij te kijken, hoe je dat het beste aan kunt pakken, gebruik jouw creatieve brein en anders mag die van mij even van jou zijn, ik help je graag. 

Dagboek, voeding, tijd management en beweging

Een voeding, beweging en tijddagboek

Wees precies tijdens de transformatie

Geef zo precies mogelijk aan welke beweging, vocht of voeding je neemt. Dus niet: twee boterhammen met kaas. Maar wel: twee volkoren boterhammen, besmeerd met margarine, roomboter of avocado en op elke boterham een plak 40+  kaas van 15 gram of kipfilet.  Ook niet: een glas melk. Maar wel: een glas halfvolle melk.  Kijk ook goed op de verpakkingen, de productnaam staat er altijd op. Kijk eens bewust naar de ingrediënten die op de verpakking staan, typ ze eens in op Google, wordt je bewust wat je lever moet verwerken.

Noteer echt alles in het voeding en beweging dagboek

KokenKoken

Dus letterlijk elk glaasje water, elk snoepje, elk klontje suiker in de thee . Plaats de tijd voor elke activiteit. Schrijf de hoeveelheden zo nauwkeurig mogelijk op. Dus niet: avondeten: een bord aardappelen met snijbonen en kipfilet. Maar wel: 200 gram gekookte aardappelen (gebruik een keukenweegschaal  en maatlepel) met 2 opscheplepels snijbonen en 75 gram kipfilet. Mocht iets niet lukken, noteer dit dan ook, het mooie van ons leven is, dat we elke dag een nieuwe kans hebben.

Hoe je voorkomt dat je niet gaat wandelen.

Noteer bewegen in tijd, wat voor beweging, hoe lang, het huishouden doen en zwaar lichamelijke arbeid verrichten, behoord allemaal tot bewegen. Sta vroeg op, mede omdat je misschien nog moet werken, of omdat je nog van alles moet ondernemen, je deur voor bezoek open staat, het huishouden, je kinderen die nog klein zijn, misschien is op dat tijdstip je partner nog thuis, enz. Drink in de ochtend een half liter gekookt lauw water met halve citroen, om mee te beginnen, ga daarna ontbijten, mits dit toegestaan is, naast bepaalde medicatie.

Direct wandelen - beweging na het ontbijt

Direct wandelen na het ontbijt, anders komt het er echt niet meer van, 10 minuutjes frisse lucht, geeft je al een goede start voor de dag. Heb je pijn? Stuur dan een email om te kijken hoe je de pijn op kunt lossen, of een alternatief kunt bedenken voor wandelen. Vanuit je rolstoel of bed, kan je ook bewegen; Wees de manager van jouw leven, door jouw levenspad boeiend maken, zodat je zin krijgt je levensstijl te veranderen, op spiritueel gebied is daar heel veel te ontdekken. Naast een consult kan ik je helpen dit pad vorm te geven. 

SportSport

En als je het voeding en bewegingsdagboek ingevuld hebt?

Dan kan je dit per email info@albican.nl versturen. Je dagboek online invullenhet voordeel van een online dagboek, je krijgt daar diverse tips en inzichten aangereikt, zodat je dagboek nog beter wordt. Vul je online dagboek in Heel veel succes en weet je hoeft het niet alleen te doen, heb je vragen, stuur dan een bericht. Whatsapp, elke werkdag van 9.00 tot 17.00 beschikbaar. Stel een vraag. Om de manager van jouw leven te worden, kan timemanagement helpen, Timemanagement, om inzicht te krijgen in jouw dag, een hulpmiddel om je doelen te bereiken. Ga naar Timemanagement

Valkuilen

Als je eerlijk bent zie je meestal snel wat jouw valkuilen zijn.  Snoepen, eten uit verveling of gewoonte, meerdere keren opscheppen terwijl je al lang vol zit. Halveer gewoon je bord met eten, of neem een kleiner bord. Onthoud dat brein is iets gewend en dat wil hij nu ook. Niet bewegen omdat je daar geen tijd voor in hebt ingepland, het bezoek, het etentje, het heerlijke weer, de barbecue, iemand anders heeft ook een ijsje, een pilsje of wijntje, je wilt er zo graag bij horen. Iedereen zit gezellig te tafelen en jij voelt je een ware stoorzender. 

Zeg niet dat je minder bent gaan eten

Overtuigen zit in de mens zijn aard, zodra spiegel voorgehouden wordt, ontkennen de meesten zelf dat ze die doorzettingsvermogen niet hebben en leggen dit dan op deze manier bij jou neer. Schep steeds kleine beetjes op. Word je iets aangeboden, zeg niet Nee, mocht dat niet gewaardeerd worden. Maar zeg dat je even naar het toilet moet en dat je straks even gaat kijken of je het ‘extra’ eten gaat nemen. Dan wordt het iets gemakkelijker, omdat als je terug komt, de anderen al zijn begonnen en ze allang weer vergeten zijn dat jij even naar het toilet was, het voorkomt discussies en stress. Je hoeft niet de anderen overtuigen, jij doet het voor jezelf. Wandelen en je voeding aanpassen en minder pijn, kunnen de eerste stappen zijn om te gaan sporten. 

Algemene voorwaarden

Lees de algemene voorwaarden goed door, zodat jij jezelf goed voorbereid tijdens en na de begeleiding en adviezen, zet veiligheid voorop! Daarbij kan een juiste diagnose van een arts een grote rol spelen. Ben je bij een specialist onder behandeling, houd de specialist dan zorgvuldig op de hoogte van de verandering van voeding en of supplementen die je gebruikt. Tijdens het consult maak ik gebruik van een voedingsdagboek en timemanagement deze informatie gaan we samen gebruiken om te kijken, waar eventueel aanpassingen in je voeding of levensstijl nodig is, deze neem je mee naar mijn praktijk of stuur je per e-mail.