Dagboek, voeding, tijd en beweging - de rode draad geeft raad

Het is belangrijk om veranderingen op te merken aan onze gedachten en met onze buik te voelen. Doormiddel van een dagboek en timemanagement bij te houden, welke voedingstoffen en tijdsbestekken er iets gebeurd en kan er kennis ontstaan om het reptielenbrein te kunnen resetten. Als we alle informatie dagelijks bijhouden in een A5 formaat organizer, ontstaat er een rode draad en die helderheid brengt, waardoor er rust ontstaat in de hoofd. Zo wordt ontdekt, welke voeding goed is voor onze aura en welke situaties en tijden, onze gedachten bepalen, zo ontstaat er kennis, die ons verstandige keuzes laat maken.

Dagboek, begeleiding, voeding, tijd, management, beweging, onderzoek, timemanagement, spiritueel, hobby, werk, opleiding

Een voeding, beweging en tijddagboek om ons uiteindelijke doel te bereiken

Schrijven maakt ons bewuster van wat we eten, momenten van rust om bij onszelf stil te staan. We leren iets over onze bewegingspatronen en hoe de natuur inzichten kan geven d.m.v. bijvoorbeeld totemdieren. Zo ontdekken we wat de waarde van waardevol voedsel is, welke momenten rustgevend werken en ontdekken we onze creatieve ideeën, die dichter bij ons zelf brengen, zodat we succesvoller in bewust gekozen contacten, zodat we onze missie achterhalen en met mensen omgaan die ons daar in stimuleren. We leren projectie herkennen, of iets positief is of dat het juist afbraak aan ons leven geeft.

Noteer echt alles in het dagboek, het is de trein van het leven in onze ontwikkeling

Dus letterlijk elk glaasje water, elk snoepje, elk klontje suiker in de thee . Plaats de tijd voor elke activiteit. Schrijf de hoeveelheden zo nauwkeurig mogelijk op. Dus niet avondeten een bord aardappelen met snijbonen en kipfilet. Maar wel 200 gram gekookte aardappelen, (“gebruik een keukenweegschaal  en maatlepel ) met 2 opscheplepels snijbonen en 75 gram kipfilet. Mocht iets niet lukken, noteer dit dan ook, het mooie van ons leven is, dat we elke dag opnieuw mogen beginnen. Het is onszelf de kans geven om van gisteren te leren, het is de trein van het leven in onze ontwikkeling.

Wees precies tijdens de transformatie

Geef zo precies mogelijk aan welke beweging, vocht of voeding er gegeten wordt. Dus niet twee boterhammen met kaas. Maar wel twee volkoren sandwiches, besmeerd met roomboter of avocado en op elke boterham een plak 40+ kaas van 15 gram of kipfilet is belegd. Ook niet één glas melk. Maar wel een glas 300 ml halfvolle zuivel. Kijk ook goed op de verpakkingen, de productnaam staat er altijd op en bekijk eens bewust naar de ingrediënten die op de verpakking staan, typ ze eens in op Google, wordt bewust wat de lever moet verwerken.

Als het voeding en bewegingsdagboek ingevuld is

Verstuur een copie van het dagboek per email info@albican.nl, door een foto te maken of vul het  dagboek online inhet voordeel van een online dagboek, hier staan diverse tips en inzichten aangereikt, zodat het dagboek nog beter wordt. Heel veel succes en een prettige samenwerking gewenst. Zijn er vragen, stuur dan een bericht. Bereikbaar via Whatsapp, elke werkdag van 9.00 tot 17.00 beschikbaar of via het contactformulier. Om de manager van het leven te worden, kan timemanagement helpen, om inzicht te krijgen in een dag, een hulpmiddel om doelen te bereiken. 

Als we eerlijk zijn, zien we meestal snel wat de valkuilen zijn

Snoepen, eten uit verveling of gewoonte, meerdere keren opscheppen terwijl we al lang vol zitten. Halveer het portie op het bord, of neem een kleiner bord. Onthoud dat brein is iets gewend en dat wil hij nu ook. Niet bewegen omdat we daar geen tijd voor in hebt ingepland, het bezoek, het etentje, het heerlijke weer, de barbecue, iemand anders heeft ook een ijsje, een pilsje of wijntje, we willen er zo graag bij horen. Iedereen zit gezellig te tafelen en die veranderingen voelen als een ware stoorzender.

Zorg ervoor dat niet alles wat veranderd verteld moet worden

Overtuigen zit in de mens zijn aard, zodra spiegel voorgehouden wordt, ontkennen de meesten zelf dat ze die doorzettingsvermogen niet hebben en leggen dit dan op deze manier bij ons neer als projectie. Schep steeds kleine beetjes op, word iets aangeboden, zeg niet Nee, mocht dat niet gewaardeerd worden, zeg dat er even een toilet bezoek plaats moet vinden en dat er straks nog iets  ‘extra’ gegeten gaat worden. Dan wordt het iets gemakkelijker, omdat als we terug komen, de anderen al zijn begonnen en ze allang weer vergeten zijn dat wij even naar het toilet waren, het voorkomt discussies en stress

We hoeven niet de anderen overtuigen, want wij doen dat voor ons zelf

Omdat we weten dat als we  continu honger hebben en we dit patroon moeten doorbreken, omdat vetcellen groter kunnen worden en krijgen een grotere omvang als er meer gegeten wordt dan men nodig heeft, bovendien geeft het teveel aan maagzuur, waardoor de behoefte aan voedsel in het brein veranderd, dit komt door de verandering van de bacteriestammen, genaamd candida albicans.

Het loslaten van oude denkwijzen en patronen geeft afkickverschijnselen

We houden ons het liefst vast aan gewoonten en verslavingen, dat is vertrouwd en juist dat is een uitdaging voor de wilskracht. We willen de verslaving wel beheersen, maar kunnen ons er ook toe aangetrokken voelen. Net als met een denkpatroon veranderen, geeft het net als stoppen met bepaalde medicatie afkickverschijnselen. Omdat we bang zijn de controle te verliezen, willen we graag het bekende vasthouden, het reptielenbrein heeft een prettige ervaring nodig. Daardoor ontstaat eerst er eerst een conflictsituatie en is het aanpakken van veranderingen voor onze wilskracht de grootste uitdaging die er mogelijk is.

Succes hebben is voor iedereen anders, er staat één ding vast, door te oefenen zijn we succesvoller

Als ons reptielenbrein eenmaal door heeft, dat het door eigen ontwikkeling succesvol is, wordt er dopamine aangemaakt “het geluk hormoon”. Het zorgt ervoor dat we zoals het woord al zegt, gelukkig in ons vel zitten. Zo kan bewegen of meditatie in de buitenlucht, ons serotonine niveau verhogen, zuurstof verhoogd vitamine D en zorgt voor sterke botten, slapen beter en voelen ons geestelijk sterker.

De “oude ziel, in combinatie met hoog gevoeligheid”, er lopen op onze wereld talloze van deze wijze mensen rond die we misschien niet zouden herkennen in deze hoedanigheid. Deze burgers zijn al ver in een proces van reïncarnatie, lessen leren en ervaringen opdoen en begrijpen dat onvoorwaardelijke liefde de enige en echte weg is en dat acceptatie en met complimenten strooien voor zichzelf en de ander oprecht en rechtvaardig moet zijn om te kunnen ontplooien. Soms verwachten mensen bepaalde emoties niet en zijn dan ademloos en boos en is rust even nodig, om verder te groeien.

De wil is een geestelijke instelling, die met bewuste aandacht op bepaalde handelingen gericht is. Zo geeft innerlijke kracht aan welke beslissingen wij gaan nemen over een ondernemende acties of doelen. Onze wilskracht zorgt ervoor dat we kunnen kiezen, tussen zaken die wel wel wensen te doen of niet wensen te doen. Een pyriet edelsteen kan de doorzettingsvermogen vergroten. Het werkt versterkend op het derde chakra, vergroot het doorzettingsvermogen en geeft vertrouwen. 

Hoe wilskracht bepaald hoe we reageren

Onze hand optillen en zwaaien baar onze medemensen, is een wilsdaad, deze handeling wordt gestuurd door onze bewuste aandacht van onze hersenen. Met wilskracht kunnen we grote uitdagingen aan en ook ten uitvoer brengen. Het is de wilskracht die bepaald, hoe we in bepaalde situaties reageren en het succes in elke uitdaging zijn wijzelf.

Angst, ondermijnt de wilskracht

Bang dat een idee mislukt en wat het uiteindelijk in alle onbekendheid op zal leveren. Al snel is ons brein gehecht aan de pessimistisch gemoedgesteldheid en dit ondermijnt de wilskracht. Het ontneemt ons de kans en het vertrouwen van het resultaat die we voor ogen hebben. Volharding is de combinatie van wilskracht en doorzettingsvermogen en juist de wil kan ons zo afschrikken. 

Impulsief handelen - we laten ons afleiden van onze opdracht

Een reden waarom het zo lastig is om onze wil te sturen, is juist dat het bewuste aandacht vereist. We laten ons te gemakkelijk afleiden door alles wat zich in ons leven afspeelt, met als gevolg dat we impulsief gaan handelen. Later kunnen we daar dan spijt van hebben, dat het juist onze wilskracht was dat ontbrak om wijsheid door te zetten om de kijk op deze situatie te veranderen.

Als we wachten op een beloning, maar er wordt alleen maar met dat stemmetje in het innerlijke gezegd, dat het niet goed voelt, verdrietig is, angst geeft en de controle verliest en het absoluut niet als een beloning voelt. Lijkt het in eerste instantie een slechte keuze, wel is er hoop dat er iets goeds uit rolt. Hoe langer de beloningen op zich laten wachten, hoe groter de uitdaging en daarmee kan succes verloren gaan. De kracht van een positieve beloning, werkt veel beter dan onszelf te straffen, er gaat altijd wel wat goed, noteer het maar eens in het dagboek.

Er is niets sterkers als het geheugen, maak er gebruik van

het geheugen onthoud het verleden en dat is maar goed ook, want we zouden maar te vroeg overgestoken zijn, toen een trein passeerde, dat moeten we onthouden. Zo onthouden we ook wat ons pijn deed en alleen al de gedachte kan paniek geven om nu voor ons zelf de juiste keuze te maken en voor ons zelf op te komen.

We kunnen niet rennen en rusten tegelijk, inzicht is nodig om dit te doorbreken

Een verhoging van cortisol kan bij stress het histamine gehalte verhogen, het lichaam komt in actie en zet het hormoon dehydroepiandrosterone uit waardoor het de immuun functie voor een deel uit kan schakelen. Rennen en rusten gaan immers niet tegelijkertijd. Hoge LDL cortisolwaarden verhogen de bloedsuikerspiegel en kan de schildklierfunctie afremmen en minder energie geven. 

Hoe we voorkomen dat we niet gaan wandelen of sporten zoals pilates of yoga

Noteer bewegen in tijd, wat voor beweging, hoe lang, het huishouden doen en zwaar lichamelijke arbeid verrichten, buitendeuractiviteiten, wandelen, fietsen, yoga, sport, pilates, behoord allemaal tot bewegen. Sta vroeg op, mede omdat er misschien nog gewerkt moet worden, of omdat er nog van alles ondernomen moet worden, de deur voor bezoek open staat, het huishouden, de kinderen die nog klein zijn, misschien is op dat tijdstip de partner nog thuis, enz. Drink in de ochtend een half liter gekookt lauw water met halve citroen, om mee te beginnen, ga daarna ontbijten, mits dit toegestaan is, naast bepaalde medicatie.

Direct wandelen, beweging na het ontbijt

Direct wandelen na het ontbijt, anders komt het er echt niet meer van, 10 minuutjes frisse lucht, geeft al een goede start voor de dag. Is er pijn? Probeer eens een zitstok, zit-wandelstok, wandelstok met zitje of vanuit de rolstoel of bed, kan ook bewogen worden. Wees de manager van het leven, door levenspad boeiend maken, zodat plezier de overhand krijgt, op spiritueel gebied is daar heel veel te ontdekken. 

SportSport

Als we de hele dag stil zitten, zoals dat vaak gebeurd aan een bureau, dan hebben de spieren en pezen aan de voorkant van het lichaam de neiging te verkorten. Het gaat dan vooral om de heupbuigers in ons bovenbeen, de grote borstspieren, de monnikskapspier en spier aan weerszijden in de nek. Wanneer deze strengen strakker gaan staan, kunnen ​​er triggerpoints ontstaan die het lichaam onstabiel maken.

Het jojo-effect bij lijnen, helpt vaak niet en maakt het willen afvallen vaak nog erger de dan de kwaal

Gezondheidsrisico’s van lijnen, terwijl geen achtergrondinformatie bekend is. Wie kent het niet, het jojo-effect van het afvalplan, vaak helpt het afvalplan niet en is vermageren soms wel erger dan de kwaal, dan een iets te zwaar lichaam. Vaak zien we dat een boterham uit het dieet wordt geschrapt, maar vergeten dat brood uit het ontbijt of de lunch, ook jodium bevat voor onze keelklier.

Als cellen in de schildklier opzwellen bij een tekort aan jodium, kunnen er ontstekingen ontstaan

Als we te weinig van het mineraal jood binnen krijgen, kan zelfs de schildklier dit delfstof opsparen tot er een verdikking in de schildklier ontstaat, struma genaamd. Een cel die opzwelt als bij pre-diabetes is vele malen keren vatbaarder voor ontstekingen dan gezonde cellen. Dieetprogramma’s bevatten vaak sjakes met eiwitten. Wanneer we bijvoorbeeld teveel eiwitten eten en dit vervolgens niet gaat verbranden, door sport, beweging en of andere activiteiten, kan het bijproducten van stikstof opstapelen, die de nieren moeten afbreken.

Ieder mens heeft 5 zintuigen, reuk, zicht, smaak, tast en gehoor, waarmee zo goed mogelijk de omgeving in kaart gebracht wordt. Deze zintuigen geven via zenuwen signalen af naar onze hersenen en helpen ons om de wereld om ons heen via externe waarnemingen in kaart te brengen. Innerlijke waarnemingen worden waargenomen door het zesde zintuig, gelegen in het voorhoofd chakra en is een belangrijke raadgever. Aartsengelen kunnen helpen in zeer moeilijke tijden van stressloslaten van een volwassen kindrouwen om ons verleden, meer rust tot een doel in het leven te vinden. 

Totemdieren kunnen een gids zijn in bepaalde processen

Deze ontmoetingen kunnen een enorme invloed hebben op onze spirituele groei. De medicijndieren zijn op aarde om mensen te helpen hun persoonlijke kracht te ontwikkelen. Wanneer een dier ons pad kruist, let dan goed op, het kan een boodschap voor ons hebben. De Indianen maken veel gebruik van totems, van dieren die als medicijn en als spirituele helper kunnen worden gezien. 

Westerse en Chinese astrologie en oosterse geneeskunde

Buiten de ‘erfelijke aangeboren’ factoren houdt de Oosterse geneeskunde ook rekening met invloeden van buitenaf, zoals weersomstandigheden, epidemieën, eetgewoonten, ongelukken of vergiftiging. Zo kan westerse astrologie  als ondersteuning functioneren om zelfkennis om te zetten in wilskracht en volharding.  Volgens de traditionele Chinese geneeskunde vloeit de levensenergie in banen ook wel meridianen genoemd. Volgens dit model zijn er twaalf hoofdbanen en elke cirkel is toegewezen aan een functioneel wiel van het orgaansysteem.

Ieder mens heeft 5 zintuigen, reuk, zicht, smaak, tast en gehoor, waarmee zo goed mogelijk de omgeving in kaart gebracht wordt. Deze zintuigen geven via zenuwen signalen af naar onze hersenen en helpen ons om de wereld om ons heen via externe waarnemingen in kaart te brengen. Innerlijke waarnemingen worden waargenomen door het zesde zintuig, gelegen in het voorhoofd chakra en is een belangrijke raadgever. Aartsengelen kunnen helpen in zeer moeilijke tijden van stressloslaten van een volwassen kindrouwen om ons verleden, meer rust tot een doel in het leven te vinden. 

Algemene voorwaarden

Lees de algemene voorwaarden goed door, voor een goede voorbereiding, tijdens en na de begeleiding en adviezen, zet veiligheid voorop! Daarbij kan een juiste diagnose van een arts een grote rol spelen. Onder behandeling bij een specialist onder behandelaar, houd de specialist dan zorgvuldig op de hoogte van de verandering van voeding en of supplementen die er worden gebruikt. Tijdens het consult wordt er gebruik gemaakt van een voedingsdagboek en timemanagement deze informatie gaan we samen gebruiken om te kijken, waar eventueel aanpassingen in voeding of levensstijl nodig is, deze wordt meegenomen naar de  praktijk of stuur een kopie per e-mail.