Dagboek, voeding, tijd en beweging

Advies en begeleiding is begonnen

Orthomoleculair  therapeutisch rapport met een analyse is ontvangen, met daarin vragen en de eerste voedingsadviezen. Het is belangrijk om veranderingen op te merken en te voelen, houd om deze reden een dagboek bij, elke dag één bladzijde, de volgende dag slaan we dit blad letterlijk om en begint de dag opnieuw, heb geen oordeel, is het niet gelukt, zet een kruis op de bladzijde met de datum erbij. Lever aan het einde van de week, 2 dag planningen in, om te kijken wat de veranderingen hebben gedaan. Maak het een bijzondere leervolle tijd, door het levenspad te onderzoeken en gebeurtenissen te noteren.

Dagboek, voeding, tijd management en beweging

Een voeding, beweging en tijddagboek

Schrijven maakt ons bewuster van wat we eten, momenten van rust om bij onszelf stil te staan, bewegingspatroon om met de totemdieren ons levenspad te ontdekken doet ons inzichten geven. Zo ontdekken we wat de waarde van waardevol voedsel is, welke momenten rustgevend werken en de creatieve ideeën, die daar uit voort komen en brengt ons dichter bij ons zelf en onze missie.

Wees precies tijdens de transformatie

Geef zo precies mogelijk aan welke beweging, vocht of voeding er gegeten wordt. Dus niet: twee boterhammen met kaas. Maar wel: twee volkoren boterhammen, besmeerd met margarine, roomboter of avocado en op elke boterham een plak 40+  kaas van 15 gram of kipfilet is belegd. Ook niet: een glas melk. Maar wel: een glas halfvolle melk.  Kijk ook goed op de verpakkingen, de productnaam staat er altijd op. Kijk eens bewust naar de ingrediënten die op de verpakking staan, typ ze eens in op Google, wordt bewust wat de lever moet verwerken.

Noteer echt alles in het voeding en beweging dagboek

KokenKoken

Dus letterlijk elk glaasje water, elk snoepje, elk klontje suiker in de thee . Plaats de tijd voor elke activiteit. Schrijf de hoeveelheden zo nauwkeurig mogelijk op. Dus niet: avondeten: een bord aardappelen met snijbonen en kipfilet. Maar wel: 200 gram gekookte aardappelen, (“gebruik een keukenweegschaal  en maatlepel ) met 2 opscheplepels snijbonen en 75 gram kipfilet. Mocht iets niet lukken, noteer dit dan ook, het mooie van ons leven is, dat we elke dag een nieuwe kans hebben.

Hoe we voorkomen dat we niet gaan wandelen

Noteer bewegen in tijd, wat voor beweging, hoe lang, het huishouden doen en zwaar lichamelijke arbeid verrichten, behoord allemaal tot bewegen. Sta vroeg op, mede omdat er misschien nog gewerkt moet worden, of omdat er nog van alles ondernomen moet worden, de deur voor bezoek open staat, het huishouden, de kinderen die nog klein zijn, misschien is op dat tijdstip de partner nog thuis, enz. Drink in de ochtend een half liter gekookt lauw water met halve citroen, om mee te beginnen, ga daarna ontbijten, mits dit toegestaan is, naast bepaalde medicatie.

Direct wandelen - beweging na het ontbijt

Direct wandelen na het ontbijt, anders komt het er echt niet meer van, 10 minuutjes frisse lucht, geeft al een goede start voor de dag. Is er pijn? Stuur dan een email om te kijken om wat voor pijn het gaat, of dat we samen een alternatief kunnen bedenken voor wandelen. Vanuit de rolstoel of bed, kan ook bewogen worden. Wees de manager van het leven, door levenspad boeiend maken, zodat plezier de overhand krijgt, op spiritueel gebied is daar heel veel te ontdekken.

SportSport

En als je het voeding en bewegingsdagboek ingevuld hebt?

Dan is het dagboek per email info@albican.nl te versturen, door een fotokopie te maken of vul het  dagboek online inhet voordeel van een online dagboek, hier staan diverse tips en inzichten aangereikt, zodat het dagboek nog beter wordt. Vul hier het online dagboek in. Heel veel succes en een prettige samenwerking gewenst.  Zijn er vragen, stuur dan een bericht. Whatsapp, elke werkdag van 9.00 tot 17.00 beschikbaar. Stel een vraag. Om de manager van het leven te worden, kan timemanagement helpen, om inzicht te krijgen in een dag, een hulpmiddel om je doelen te bereiken.

Valkuilen

Als zijn eerlijk zijn zien we meestal snel wat de valkuilen zijn. Snoepen, eten uit verveling of gewoonte, meerdere keren opscheppen terwijl we al lang vol zitten. Halveer het portie op het bord, of neem een kleiner bord. Onthoud dat brein is iets gewend en dat wil hij nu ook. Niet bewegen omdat we daar geen tijd voor in hebt ingepland, het bezoek, het etentje, het heerlijke weer, de barbecue, iemand anders heeft ook een ijsje, een pilsje of wijntje, we willen er zo graag bij horen. Iedereen zit gezellig te tafelen en die veranderingen voelen als een ware stoorzender.

Als we de hele dag stil zitten, zoals dat vaak gebeurd aan een bureau, dan hebben de spieren en pezen aan de voorkant van het lichaam de neiging te verkorten. Het gaat dan vooral om de heupbuigers in ons bovenbeen, de grote borstspieren, de monnikskapspier en spier aan weerszijden in de nek. Wanneer deze strengen strakker gaan staan, kunnen ​​er triggerpoints ontstaan die het lichaam onstabiel maken.

Zorg ervoor dat niet alles wat veranderd verteld moet worden

Overtuigen zit in de mens zijn aard, zodra spiegel voorgehouden wordt, ontkennen de meesten zelf dat ze die doorzettingsvermogen niet hebben en leggen dit dan op deze manier bij ons neer. Schep steeds kleine beetjes op. Word iets aangeboden, zeg niet Nee, mocht dat niet gewaardeerd worden. Maar zeg dat er even een toilet bezoek plaats moet vinden en dat je straks nog iets  ‘extra’ gegeten gaat worden. Dan wordt het iets gemakkelijker, omdat als we terug komen, de anderen al zijn begonnen en ze allang weer vergeten zijn dat wij even naar het toilet waren, het voorkomt discussies en stress. We hoeven niet de anderen overtuigen, want wij doen dat voor ons zelf.

Ieder mens heeft 5 zintuigen, reuk, zicht, smaak, tast en gehoor, waarmee zo goed mogelijk de omgeving in kaart gebracht wordt. Deze zintuigen geven via zenuwen signalen af naar onze hersenen en helpen ons om de wereld om ons heen via externe waarnemingen in kaart te brengen. Innerlijke waarnemingen worden waargenomen door het zesde zintuig, gelegen in het voorhoofd chakra en is een belangrijke raadgever. Aartsengelen kunnen helpen in zeer moeilijke tijden van stressloslaten van een volwassen kindrouwen om ons verleden, meer rust tot een doel in het leven te vinden.

Algemene voorwaarden

Lees de algemene voorwaarden goed door, voor een goede voorbereiding, tijdens en na de begeleiding en adviezen, zet veiligheid voorop! Daarbij kan een juiste diagnose van een arts een grote rol spelen. Onder behandeling bij een specialist onder behandelaar, houd de specialist dan zorgvuldig op de hoogte van de verandering van voeding en of supplementen die er worden gebruikt. Tijdens het consult wordt er gebruik gemaakt van een voedingsdagboek en timemanagement deze informatie gaan we samen gebruiken om te kijken, waar eventueel aanpassingen in voeding of levensstijl nodig is, deze wordt meegenomen naar de  praktijk of stuur een kopie per e-mail.