Dagboek, voeding, tijd en beweging

Advies en begeleiding is begonnen, vragenlijst en indicatietesten zijn nagekeken

Voordat er een Orthomoleculair therapeutisch rapport met een analyse is ontvangen, is het noodzakelijk om voedingsdagboeken in te leveren. Het is belangrijk om veranderingen op te merken en te voelen om het reptielenbrein te resetten en te blijven complimenteren, houd om deze reden een dagschema in A5 formaat bij, elke dag één bladzijde, de volgende dag slaan we dit blad letterlijk om en begint de dag opnieuw, heb geen oordeel, is het niet gelukt, zet een kruis op de bladzijde met de datum erbij. Lever aan het einde van de week, 2 dag planningen in, om te kijken wat de veranderingen hebben gedaan. Maak het een bijzondere leervolle tijd, door het levenspad te onderzoeken en gebeurtenissen te noteren.

Dagboek, voeding, tijd management en beweging

Een voeding, beweging en tijddagboek

Schrijven maakt ons bewuster van wat we eten, momenten van rust om bij onszelf stil te staan, bewegingspatroon om met de totemdieren ons levenspad te ontdekken doet ons inzichten geven. Zo ontdekken we wat de waarde van waardevol voedsel is, welke momenten rustgevend werken en de creatieve ideeën, die daar uit voort komen en brengt ons dichter bij ons zelf en zijn we succesvoller om onze missie te achterhalen.

Wees precies tijdens de transformatie

Geef zo precies mogelijk aan welke beweging, vocht of voeding er gegeten wordt. Dus niet: twee boterhammen met kaas. Maar wel: twee volkoren boterhammen, besmeerd met margarine, roomboter of avocado en op elke boterham een plak 40+  kaas van 15 gram of kipfilet is belegd. Ook niet: een glas melk. Maar wel: een glas halfvolle melk.  Kijk ook goed op de verpakkingen, de productnaam staat er altijd op. Kijk eens bewust naar de ingrediënten die op de verpakking staan, typ ze eens in op Google, wordt bewust wat de lever moet verwerken.

Noteer echt alles in het voeding en beweging dagboek

KokenKoken

Dus letterlijk elk glaasje water, elk snoepje, elk klontje suiker in de thee . Plaats de tijd voor elke activiteit. Schrijf de hoeveelheden zo nauwkeurig mogelijk op. Dus niet: avondeten: een bord aardappelen met snijbonen en kipfilet. Maar wel: 200 gram gekookte aardappelen, (“gebruik een keukenweegschaal  en maatlepel ) met 2 opscheplepels snijbonen en 75 gram kipfilet. Mocht iets niet lukken, noteer dit dan ook, het mooie van ons leven is, dat we elke dag een nieuwe kans hebben.

Hoe we voorkomen dat we niet gaan wandelen

Noteer bewegen in tijd, wat voor beweging, hoe lang, het huishouden doen en zwaar lichamelijke arbeid verrichten, behoord allemaal tot bewegen. Sta vroeg op, mede omdat er misschien nog gewerkt moet worden, of omdat er nog van alles ondernomen moet worden, de deur voor bezoek open staat, het huishouden, de kinderen die nog klein zijn, misschien is op dat tijdstip de partner nog thuis, enz. Drink in de ochtend een half liter gekookt lauw water met halve citroen, om mee te beginnen, ga daarna ontbijten, mits dit toegestaan is, naast bepaalde medicatie.

Direct wandelen - beweging na het ontbijt

Direct wandelen na het ontbijt, anders komt het er echt niet meer van, 10 minuutjes frisse lucht, geeft al een goede start voor de dag. Is er pijn? Stuur dan een email om te kijken om wat voor pijn het gaat, of dat we samen een alternatief kunnen bedenken voor wandelen. Vanuit de rolstoel of bed, kan ook bewogen worden. Wees de manager van het leven, door levenspad boeiend maken, zodat plezier de overhand krijgt, op spiritueel gebied is daar heel veel te ontdekken.

SportSport

En als je het voeding en bewegingsdagboek ingevuld hebt?

Dan is het dagboek per email info@albican.nl te versturen, door een fotokopie te maken of vul het  dagboek online inhet voordeel van een online dagboek, hier staan diverse tips en inzichten aangereikt, zodat het dagboek nog beter wordt. Vul hier het online dagboek in. Heel veel succes en een prettige samenwerking gewenst.  Zijn er vragen, stuur dan een bericht. Whatsapp, elke werkdag van 9.00 tot 17.00 beschikbaar. Stel een vraag. Om de manager van het leven te worden, kan timemanagement helpen, om inzicht te krijgen in een dag, een hulpmiddel om je doelen te bereiken.

Valkuilen

Als zijn eerlijk zijn zien we meestal snel wat de valkuilen zijn. Snoepen, eten uit verveling of gewoonte, meerdere keren opscheppen terwijl we al lang vol zitten. Halveer het portie op het bord, of neem een kleiner bord. Onthoud dat brein is iets gewend en dat wil hij nu ook. Niet bewegen omdat we daar geen tijd voor in hebt ingepland, het bezoek, het etentje, het heerlijke weer, de barbecue, iemand anders heeft ook een ijsje, een pilsje of wijntje, we willen er zo graag bij horen. Iedereen zit gezellig te tafelen en die veranderingen voelen als een ware stoorzender.

Als we de hele dag stil zitten, zoals dat vaak gebeurd aan een bureau, dan hebben de spieren en pezen aan de voorkant van het lichaam de neiging te verkorten. Het gaat dan vooral om de heupbuigers in ons bovenbeen, de grote borstspieren, de monnikskapspier en spier aan weerszijden in de nek. Wanneer deze strengen strakker gaan staan, kunnen ​​er triggerpoints ontstaan die het lichaam onstabiel maken.

Zorg ervoor dat niet alles wat veranderd verteld moet worden

Overtuigen zit in de mens zijn aard, zodra spiegel voorgehouden wordt, ontkennen de meesten zelf dat ze die doorzettingsvermogen niet hebben en leggen dit dan op deze manier bij ons neer. Schep steeds kleine beetjes op. Word iets aangeboden, zeg niet Nee, mocht dat niet gewaardeerd worden. Maar zeg dat er even een toilet bezoek plaats moet vinden en dat je straks nog iets  ‘extra’ gegeten gaat worden. Dan wordt het iets gemakkelijker, omdat als we terug komen, de anderen al zijn begonnen en ze allang weer vergeten zijn dat wij even naar het toilet waren, het voorkomt discussies en stress. We hoeven niet de anderen overtuigen, want wij doen dat voor ons zelf.

Ieder mens heeft 5 zintuigen, reuk, zicht, smaak, tast en gehoor, waarmee zo goed mogelijk de omgeving in kaart gebracht wordt. Deze zintuigen geven via zenuwen signalen af naar onze hersenen en helpen ons om de wereld om ons heen via externe waarnemingen in kaart te brengen. Innerlijke waarnemingen worden waargenomen door het zesde zintuig, gelegen in het voorhoofd chakra en is een belangrijke raadgever. Aartsengelen kunnen helpen in zeer moeilijke tijden van stressloslaten van een volwassen kindrouwen om ons verleden, meer rust tot een doel in het leven te vinden.

Algemene voorwaarden

Lees de algemene voorwaarden goed door, voor een goede voorbereiding, tijdens en na de begeleiding en adviezen, zet veiligheid voorop! Daarbij kan een juiste diagnose van een arts een grote rol spelen. Onder behandeling bij een specialist onder behandelaar, houd de specialist dan zorgvuldig op de hoogte van de verandering van voeding en of supplementen die er worden gebruikt. Tijdens het consult wordt er gebruik gemaakt van een voedingsdagboek en timemanagement deze informatie gaan we samen gebruiken om te kijken, waar eventueel aanpassingen in voeding of levensstijl nodig is, deze wordt meegenomen naar de  praktijk of stuur een kopie per e-mail. 

Succes hebben is voor iedereen anders, er staat één ding vast, door te oefenen zijn we succesvoller

Als ons reptielenbrein eenmaal door heeft, dat het door eigen ontwikkeling succesvol is, wordt er dopamine aangemaakt “het geluk hormoon”. Het zorgt ervoor dat we zoals het woord al zegt, gelukkig in ons vel zitten. Zo kan bewegen of meditatie in de buitenlucht, ons serotonine niveau verhogen, zuurstof verhoogd vitamine D en zorgt voor sterke botten, slapen beter en voelen ons geestelijk sterker.

De wil is een geestelijke instelling, die met bewuste aandacht op bepaalde handelingen gericht is. Zo geeft innerlijke kracht aan welke beslissingen wij gaan nemen over een ondernemende acties of doelen. Onze wil zorgt ervoor dat we kunnen kiezen, tussen zaken die wel wel wensen te doen of niet wensen te doen. Een pyriet edelsteen 💎 kan de wilskracht vergroten. Het werkt versterkend op het derde chakra, vergroot het doorzettingsvermogen en geeft vertrouwen.

Hoe wilskracht bepaald hoe we reageren

Onze hand optillen en zwaaien baar onze medemensen, is een wilsdaad, deze handeling wordt gestuurd door onze bewuste aandacht van onze hersenen. Met wilskracht kunnen we grote uitdagingen aan en ook ten uitvoer brengen. Het is de wilskracht die bepaald, hoe we in bepaalde situaties reageren en het succes in elke uitdaging zijn wijzelf.

Impulsief handelen - we laten ons afleiden van onze opdracht

Een reden waarom het zo lastig is om onze wil te sturen, is juist dat het bewuste aandacht vereist. We laten ons te gemakkelijk afleiden door alles wat zich in ons leven afspeelt, met als gevolg dat we impulsief gaan handelen. Later kunnen we daar dan spijt van hebben, dat het juist onze wilskracht was dat ontbrak om wijsheid door te zetten om de kijk op deze situatie te veranderen.

Angst, ondermijnt de wilskracht

Bang dat een idee mislukt en wat het uiteindelijk in alle onbekendheid op zal leveren. Al snel is ons brein gehecht aan de pessimistisch gemoedgesteldheid en dit ondermijnt de wilskracht. Het ontneemt ons de kans en het vertrouwen van het resultaat die we voor ogen hebben. Volharding is de combinatie van wilskracht en doorzettingsvermogen en juist de wil kan ons zo afschrikken.

Er is niets sterkers als het geheugen, maak er gebruik van

het geheugen onthoud het verleden en dat is maar goed ook, want we zouden maar te vroeg overgestoken zijn, toen een trein passeerde, dat moeten we onthouden. Zo onthouden we ook wat ons pijn deed en alleen al de gedachte kan paniek geven om nu voor ons zelf de juiste keuze te maken en voor ons zelf op te komen.

Als een beloning uitblijft is de wilskracht sterk om op te geven

Als we wachten op een beloning, maar er wordt alleen maar met dat stemmetje in het innerlijke gezegd, dat het niet goed voelt, verdrietig is, angst geeft en de controle verliest en het absoluut niet als een beloning voelt. Lijkt het in eerste instantie een slechte keuze, wel is er hoop dat er iets goeds uit rolt. Hoe langer de beloningen op zich laten wachten, hoe groter de uitdaging en daarmee kan succes verloren gaan.

Het loslaten van oude denkwijzen en patronen geeft afkickverschijnselen

We houden ons het liefst vast aan gewoonten en verslavingen, dat is vertrouwd en juist dat is een uitdaging voor de wilskracht. We willen de verslaving wel beheersen, maar kunnen ons er ook toe aangetrokken voelen. Net als met een denkpatroon veranderen, geeft het net als stoppen met bepaalde medicatie afkickverschijnselen. Omdat we bang zijn de controle te verliezen, willen we graag het bekende vasthouden, het reptielenbrein heeft een prettige ervaring nodig. Daardoor ontstaat eerst er eerst een conflictsituatie en is het aanpakken van veranderingen voor onze wilskracht de grootste uitdaging die er mogelijk is.

Totemdieren kunnen een gids zijn in bepaalde processen

Deze ontmoetingen kunnen een enorme invloed hebben op onze spirituele groei. De medicijndieren zijn op aarde om mensen te helpen hun persoonlijke kracht te ontwikkelen. Wanneer een dier ons pad kruist, let dan goed op, het kan een boodschap voor ons hebben. De Indianen maken veel gebruik van totems, van dieren die als medicijn en als spirituele helper kunnen worden gezien.

Westerse en Chinese astrologie en oosterse geneeskunde

Buiten de ‘erfelijke aangeboren’ factoren houdt de Oosterse geneeskunde ook rekening met invloeden van buitenaf, zoals weersomstandigheden, epidemieën, eetgewoonten, ongelukken of vergiftiging. Zo kan westerse astrologie  als ondersteuning functioneren om zelfkennis om te zetten in wilskracht en volharding.

Ieder mens heeft 5 zintuigen, reuk, zicht, smaak, tast en gehoor, waarmee zo goed mogelijk de omgeving in kaart gebracht wordt. Deze zintuigen geven via zenuwen signalen af naar onze hersenen en helpen ons om de wereld om ons heen via externe waarnemingen in kaart te brengen. Innerlijke waarnemingen worden waargenomen door het zesde zintuig, gelegen in het voorhoofd chakra en is een belangrijke raadgever. Aartsengelen kunnen helpen in zeer moeilijke tijden van stressloslaten van een volwassen kindrouwen om ons verleden, meer rust tot een doel in het leven te vinden.