Timemanagement als speurtocht door het leven, noteer en ontdek

Voordat we beginnen om de tijd te beheren, is het ‘t beste om te leren, hoe laat de “gebeurtenissen” gebeuren in het leven. Het dagboek omschrijft het tijdstip, als “het punt of de periode waarop deze “gebeurtenissen” zich voordoen”. Simpel gezegd, is het ‘t recente moment, wanneer een situatie plaats vindt. In een 1 minuut, zitten er 60 seconden in één uur 60 minuten, we hebben maar 24 uur per dag, waarin we 8 uur slapen om onze organen de ontspannen, om zich te herstellen. Een tijdschema is een aaneenschakeling van ogenblikken. Met behulp van totemdieren en Aartsengelen kunnen we beter gemotiveerd raken.

Time management, speurtocht, Tijd beheren, spiritueel coaching, Aartsengelen, Totemdieren, speurtocht, voeding, Orthomoleculair Therapeut, voedingsdeskundige, HSP, Hoog gevoeligheid, slapen, dagboek, registreren, gedachten, projectie, denkpatroon, reptielenbrein, tijdschema, activiteiten, agenda, plannen, rust, kinderen, partner, tijdsruimte, tijdstippen, organiseer, storen, blokkeren, histamine, stress, ruimte, stilstaan, hobby, werk, huishouding, kinderen, ouders, ontspanning, bewegen, voeding, dagboek, drinken, vochtverlies, prestaties, zuurstof, hobby’s

Die tijd wordt de wereld waarin we echt leven

Er zijn slechts drie manieren om momenten vast te leggen om aandacht aan te besteden, door gedachten, gesprekken als projectie en acties. Als mens worden we vaak onderbroken door verschillende zaken, terwijl we midden in een gesprek zitten, weten we de onderbrekingen niet altijd te elimineren en wordt nee zeggen lastig. Hoeveel tijd willen we met iemand doorbrengen en hoeveel tijd gaan we besteden aan ons denkpatroon om deze te verwerken, hoe we de communicatie en de acties die het leven tot aangenaam of onaangenaam kunnen maken, die tijd kunnen grotendeels de baas worden, door een tijdschema te maken.

Een activiteit of gesprek dat belangrijk voor ons leven kan zijn

Een activiteit, afspraak of gesprek gelijk boeken in de agenda of tijdschema. Tussentijdse tijd plannen voor gedachten en rust, wanneer ze beginnen en eindigen, heb de discipline om niet af te wijken van dit plan. Houdt tussen elke afspraak ten minste 15 minuten om bezig te zijn met het verwerken van allerlei informatie als gesprekken, wanneer we hoog gevoelig zijn, voor ontspanning, werk, lezen of kwaliteit momenten met partner of kinderen. Schrijf deze tijdsruimte op of pas het overzicht van de tijdstippen aan.

Laat de dag niet door een ander bepalen, wees de manager van eigen leven

❶ Neem de eerste 30 minuten van elke dag voor het plannen. Het beste is, daar in de avond al één en ander voor te bereiden. ❷ Neem vijf minuten vooraf de tijd voordat elke bezigheid begint, of er vandaag een beslissing genomen moet worden en welk resultaat het op moet leveren. Vijf minuten nemen na elke oproep of activiteit om te bepalen of gewenste resultaat is bereikt. 

Zo stimuleren we het reptielenbrein het anders te doen

  • Telefoon niet beantwoorden, zet de mobiel op stil, draai het apparaat desnoods om, zodat de oproep niet te zien is, deurbel uit zetten, mensen niet direct aandacht geven. In plaats daarvan, maak een tijdschema en maak tijd om e-mail en telefoongesprekken te beantwoorden.
  • ❺ Blokkeer andere afleidingen zoals Facebook en andere vormen van sociale media, tenzij we dit hulpprogramma’s gebruiken voor het genereren van zaken. Gebruik een rode stift, om momenten extra opvallend te maken;
  • ❻ Vergeet niet dat het is onmogelijk om alles af te krijgen. Ook niet vergeten dat de kansen goed zijn dat 20 procent van de gedachten, gesprekken en activiteiten 80 procent van de resultaten produceren, dus het geheugen gaat achteruit, als we ons niet ontspannen, er kan zelfs een extra histamine aangemaakt wordt, wat te velen is in de maagstreek;
  • ❼ Neem de  de ruimte, stilstaan betekent dus de ruimte nemen om te voelen hoe het met ons gaat, om te voelen waar er spanning, eventueel pijn, in het lichaam zit die we waarschijnlijk niet zouden voelen toen we aan het hardlopen waren, wellicht juist om deze gevoelens weg te stoppen, waardoor we uitgeput raken en er een onbalans tussen cortisol en DHEA kan ontstaan.

Dagprogramma, breng cortisol en DHEA in balans

Introductie van programma, het is bedoeld om het reptielenbrein te resetten en zelf de leiding over het lichaam terug te nemen. Het voedingsprogramma biedt ondersteuning bij een onbalans van hormonen, schildklier problemen, pre-diabetes, het voorkomen van hypoglykemie en een verbeterde functie van de lever, nieren en bijnieren. Het spreekt voor zich dat er een arts bezocht wordt en dat er niet onverstandig omgesprongen gaat worden met aanpassing van voeding, voedingssupplementen en medicijnen. Net zo goed als het balancerend kan werken, kan het bij onjuist gebruik ook het lichaam en het hormonale stelsel tegenwerken, houd contact met de arts. Dit voedingsadvies is zonder onderzoek en begeleiding. Het tabel geeft weer, hoe het programma opgebouwd is en wat er verwacht kan worden.
Belangrijke tijden en infoHulpmiddelenBenodigdheden
OpstaanMoodboardOverzicht van doelen

Voorbeeld van een moodboard
OntbijtEen doel maken
LunchDagboek, voeding, tijd en beweging

Een dagboek maken
AvondetenTimemanagement

Krijg inzicht in de dag, wanneer is verandering, wanneer gaat het juist niet goed
PauzesWat vermeden wordt
Slapen gaanVerwijzingen naar verschillende online voedingsadviezen
Onderzoek, advies en begeleiding• Anamnese en analyse;

• Indicatietesten
• Bloedonderzoek - rapportages bij huisarts opvragen;

• Persoonlijke ervaringen
Algemene voorwaardenLees hier de algemene voorwaarden
Meer informatie over het DHEA en cortisol in balans dagprogramma
Pas op met zware metalen en parfumParfumvrije deo

Tandpasta zonder fluoride
Informatie over gezond tand en lage bloeddruk

Timemanagement, hoe werkt het

Een dag planning om overzicht te krijgen in tijd! 

  • Hoe laat sta we op? 
  • Hebben we een hobby, werk of heb is er als voorbeeld een oppas rol, zijn er al voorbereidingen gedaan betreffende de boodschappen? Zijn de inkopen in huis, moeten de levensbehoeften aan voeding nog gehaald of kan het gecombineerd worden met het terugkomen van arbeid of wandeling? 
  • De huishouding, wonen we samen of  alleen, zijn de klussen in huis verdeeld na verhouding, als we bijvoorbeeld parttime werken en een partner fulltime, dan zou logischer wijze een groter aandeel van de huishoudelijke klussen gaat naar diegene die minder uren werkt;
  • Zijn er kleine mensjes om voor te zorgen, dan komt de persoon met een parttimebaan van 20 uren, misschien opeens boven dit aantal uren uit. Het kost tijd om naar kinderen te luisteren, wij zijn immers de ouders die een opvoedrol hebben, noteer hoeveel tijd het allemaal kost en krijg inzicht.
  • Wat is ontspanning en is daar ruimte voor? 
  • Bewegen kan alleen al een wandeling zijn van 15 minuten tot een half uur en is ook in te plannen op de avond daarvoor. 
  • Schrijf zaken op die elke dag moeten gebeuren, rood moet, blauw kan wachten, groen is totaal niet dringend en hoeveel tijd wordt er gepland voor de rode kleur en waarom kan de blauwe tint wachten, waarom is het groene kenmerk niet dringend, schrijf het op en krijg inzicht;
  • Wanneer de hersenen overuren gaan maken gaan  denken, kan het zijn dat er al rust tekortgekomen wordt, dat we niet de juiste voeding eten, niet voldoende bewegen, wees van alle drie bewust, wanneer we met Timemanagement aan de slag gaan, noteer ze in het dagboek;
  • Drinken we wel voldoende? En wat welke vocht consumeren we op de tijden tussendoor? Het menselijk lichaam bestaat voor 58 procent uit water, bij pasgeboren baby’s bijna 80 procent. Verliest het lichaam nu een procent van zijn vocht, dan ontstaat al een gevoel van dorst? 
  • Bij twee procent vochtverlies zijn de prestaties wat uithoudingsvermogen betreft al minder, vanaf vijf procent kan al versnelde hartactiviteit, gebrek aan emotie, motivatie of enthousiasme ontstaan, neem bijvoorbeeld tijdens het uitlaten van de hond of een wandeling, een flesje water mee, dit kan gemakkelijk bevestigd worden met een heupriem flessenhouder;
  • Hoe ziet de avond eruit? Schrijf bijvoorbeeld 3 positieve punten van vandaag op, deze uren zijn vaak ook ideaal om nog even te wandelen, vaak ploft men op de bank en gaat dit ten koste van de slaap, want zelfs voor slapen hebben we zuurstof nodig;
  • Hoe laat was het bedtijd? doe een uur voor bedtijd niets inspannends meer. Adrenaline zorgt ervoor dat we moeilijk kunnen inslapen. Bereid het lichaam voor op het slapen gaan, denk nog even aan de goede bacteriën in de buik, zoals een beetje volle yoghurt of kefir, als er een lactose intolerantie is.

Totemdieren kunnen een gids zijn in bepaalde processen en situaties. Deze ontmoetingen kunnen een enorme invloed hebben op onze spirituele groei. De medicijndieren zijn op aarde om mensen te helpen hun persoonlijke kracht te ontwikkelen. Het geheim van de totemdieren heeft door de hele geschiedenis van de mensheid heen al naam. Vele culturen beschouwen de dieren als boodschappers uit het Universum. Een specifiek dier waarvan we op een bepaald moment, inzichten en begeleiding ontvangen. 

Hoog gevoelige mensen hebben vaak creatieve banen, ongebruikelijke beroepen of hobby’s die soms zelf gecreëerd zijn. Door de gave van voelsprieten te gebruiken die bij de geboorte ontstaan is, weten ze vaak wat er moet gebeuren. Misschien is het juist daarom dat sensitieve mensen, vaak buiten de bestaande paden durven te treden. Er is veel moed en zelfvertrouwen voor nodig om de stap te nemen om volledig te vertrouwen op eigen intuïtie. Want minder sentimentele mensen begrijpen vaak de prikkelbare collega’s, vrienden of familie niet en juist daar ligt dan ook wel eens een hindernis.

Ieder mens heeft 5 zintuigen, reuk, zicht, smaak, tast en gehoor, waarmee zo goed mogelijk de omgeving in kaart gebracht wordt. Deze zintuigen geven via zenuwen signalen af naar onze hersenen en helpen ons om de wereld om je heen via externe waarnemingen in kaart te brengen. Innerlijke waarnemingen, worden waargenomen door het zesde zintuig en is een belangrijke raadgever. Aartsengelen kunnen helpen in zeer moeilijke tijden van stress, loslaten, meer rust tot een doel in het leven te vinden. 

De Westerse astrologie probeert het menselijk karakter te onderzoeken aan de hand van de geboortehoroscoop, zodat de persoonlijke karakter van het mensenkind of persoon optimaal kan worden benut. Dezelfde gedachte vinden we terug in de Oosterse geneeskunde, die ervan uitgaat dat ziekte het gevolg is van een aanleg en leefgewoonten. Door voorkennis van een bepaalde zwakte zou ziekte worden voorkomen. Samen met het Chinese geboorte teken en een onderzoek, kan het tezamen handvaten om naar een andere richting te zoeken.