Timemanagement, noteer en ontdek

Voordat we beginnen om de tijd te beheren, is het ‘t beste om te leren, hoe laat de “gebeurtenissen” gebeuren in het leven. Een te doen boek omschrijft tijd als “het punt of de periode waarop deze “gebeurtenissen” zich voordoen”. Simpel gezegd, is het de tijd wanneer dingen gebeuren. In tijd zijn er 60 seconden in een minuut, 60 minuten in een uur, 24 uur per dag en 365 dagen in een jaar. Deel je tijdschema met tijden in. Echte tijd heeft altijd betrekking op bepaalde zaken. Tijd vliegt afhankelijk van wat je doet. En tijd gaat niet om, als je ergens echt geen zin in hebt, sommigen herkennen vaak daar meteen het huishouden.

Time management, Tijd beheren, spiritueel coaching, Aartsengelen, Totemdieren, speurtocht, voeding, Orthomoleculair Therapeut

Tips te gebruiken in het leven

Die tijd wordt de wereld waarin je echt leeft, in echte tijd beschreven. Er zijn slechts drie manieren om tijd te besteden, door gedachten, gesprekken en acties. Als mens word je vaak onderbroken door verschillende zaken. Terwijl je midden in een gesprek de onderbrekingen niet weet te elimineren, kan je in dit gesprek geen nee zeggen, hoeveel tijd je met iemand wilt doorbrengen en hoeveel tijd je zal besteden aan jouw gedachten, de gesprekken en de acties die je leven tot aangenaam of onaangenaam kunnen maken, die tijd kun je grotendeels de baas zijn, door een tijdschema te maken.

Maak een schema en registreer alle gedachten

Gesprekken en activiteiten voor een week in een tijdschema. Dit kan helpen begrijpen hoe veel werk in de loop van een dag wordt gedaan en waar het om gaat zijn de kostbare momenten. Er zal inzicht ontstaan hoeveel tijd er wordt  besteed aan resultaten en hoe veel tijd wordt verspild aan onproductieve gedachten, gesprekken en acties, die kunnen leiden tot vermoeidheid er negatieve projectie in de aura kan komen. Een tijdstabel, bestaat uit hoe laat we opstaan, aan het werk gaan, ontspanning ervaren, slaperig worden, hoe laat en wat we gaan eten en hoe laat we gaan slapen. 

Een activiteit of gesprek dat belangrijk voor ons leven kan zijn

Moet gelijk worden toegewezen en deze afspraak moet je boeken in je tijdschema. Afspraken plannen met jezelf en tijd blokken voor belangrijk zaken & gedachten, gesprekken en acties. Plannen wanneer ze beginnen en eindigen. De discipline om je te houden aan deze afspraken. Plan in je te besteden tijd. ( Tussen elke afspraak in) ten minste 15 minuten  om bezig te zijn met jouw gedachten, over activiteiten en de gesprekken, schrijf deze in tijd op of pas je tijdschema aan. Plan tijd voor onderbrekingen. Plaats in je tijdschema bijvoorbeeld, ruimte voor jezelf.

Laat de dag niet door een ander bepalen, wees de manager van eigen leven

❶ Neem de eerste 30 minuten van elke dag voor het plannen. het beste is, daar in de avond al één en ander voorbereiden. ❷ Neem vijf minuten vooraf de tijd voordat elke bezigheid begint, of er vandaag een beslissing genomen moet worden en welk resultaat het op moet leveren. Vijf minuten nemen na elke oproep of activiteit om te bepalen of gewenste resultaat is bereikt.

Geen resultaat, wat ontbrak er? Schrijf op, wat een mogelijke oplossing zou zijn

Zo stimuleren we het reptielenbrein het anders te doen ❸ Een “Niet storenteken kopen of maken, om absoluut het werk gedaan te krijgen. ❹ Telefoon niet beantwoorden, deurbel uit zetten, mensen niet direct aandacht geven. In plaats daarvan, maak een tijdschema en maak tijd om e-mail en telefoongesprekken te beantwoorden.

❺ Blokkeer andere afleidingen zoals Facebook en andere vormen van sociale media, tenzij we dit hulpprogramma’s gebruiken voor het genereren van zaken. ❻ Vergeet niet dat het is onmogelijk om alles af te krijgen. Ook niet vergeten dat de kansen goed zijn dat 20 procent van de gedachten, gesprekken en activiteiten 80 procent van de resultaten produceren. ❼ Neem de  de ruimte. Stilstaan betekent dus de ruimte nemen om te voelen hoe het met ons gaat, om te voelen waar er spanning, eventueel pijn, in het lichaam zit die we waarschijnlijk niet zouden voelen toen we aan het hardlopen waren, wellicht juist om deze gevoelens weg te stoppen, waardoor we uitgeput raken en er een onbalans tussen cortisol en DHEA kan ontstaan.

Dagprogramma, breng cortisol en DHEA in balans

Introductie van programma, het is bedoeld om het reptielenbrein te resetten en zelf de leiding over het lichaam terug te nemen. Het voedingsprogramma biedt ondersteuning bij een onbalans van hormonen, schildklier problemen, pre-diabetes, het voorkomen van hypoglykemie en een verbeterde functie van de lever, nieren en bijnieren. Het spreekt voor zich dat er een arts bezocht wordt en dat er niet onverstandig omgesprongen gaat worden met aanpassing van voeding, voedingssupplementen en medicijnen. Net zo goed als het balancerend kan werken, kan het bij onjuist gebruik ook het lichaam en het hormonale stelsel tegenwerken, houd contact met de arts. Dit voedingsadvies is zonder onderzoek en begeleiding. Het tabel geeft weer, hoe het programma opgebouwd is en wat er verwacht kan worden.
Belangrijke tijden en infoHulpmiddelenBenodigdheden
OpstaanMoodboardOverzicht van doelen

Voorbeeld van een moodboard
OntbijtEen doel maken
LunchDagboek, voeding, tijd en beweging

Een dagboek maken
AvondetenTimemanagement

Krijg inzicht in de dag, wanneer is verandering, wanneer gaat het juist niet goed
PauzesWat vermeden wordt
Slapen gaanVerwijzingen naar verschillende online voedingsadviezen
Onderzoek, advies en begeleiding• Anamnese en analyse;

• Indicatietesten
• Bloedonderzoek - rapportages bij huisarts opvragen;

• Persoonlijke ervaringen
Algemene voorwaardenLees hier de algemene voorwaarden
Meer informatie over het DHEA en cortisol in balans dagprogramma
Pas op met zware metalen en parfumParfumvrije deo

Tandpasta zonder fluoride
Informatie over gezond tand en lage bloeddruk

Timemanagement, hoe werkt het

Een dag planning om overzicht te krijgen in tijd! 

  • Hoe laat sta we op?
  • Hebben we een hobby, werk of heb is er als voorbeeld een oppas rol, zijn er al voorbereidingen gedaan betreffende de boodschappen? Zijn de boodschappen in huis, moeten de boodschappen nog gehaald, kan boodschappen doen gecombineerd worden met het terugkomen van  werk of wandeling?
  • De huishouding, wonen we samen of  alleen, zijn de klussen in huis verdeeld na rato, als we bijvoorbeeld parttime werken en een partner fulltime, dan zou logischer wijze een groter aandeel van het huishouden gaan naar diegene die minder uren werkt;
  • Zijn er kinderen, dan komt de persoon met een parttimebaan van 20 uren, misschien opeens boven dit aantal uren uit. Het kost tijd om naar kinderen te luisteren, wij zijn immers de ouders die een opvoedrol hebben, noteer hoeveel tijd het allemaal kost en krijg inzicht.
BabyBaby
  • Wat is ontspanning en is daar ruimte voor?
  • Bewegen kan alleen al een wandeling zijn van 15 minuten tot een half uur en is ook in te plannen op de avond daarvoor.
  • Schrijf zaken op die  elke dag moeten gebeuren, rood moet, blauw kan wachten, groen is totaal niet dringend en hoeveel tijd wordt er gepland voor rood en waarom kan blauw wachten, waarom is groen niet dringend, schrijf het op en krijg inzicht;
SportSport

Hoe ging de dagplanning?

  • Is bewegen vandaag gelukt?
  • Welke beweging?
  • Hoe ging het met de voeding? Welke tijdstippen, zijn voor het ontbijt, de lunch en het avondeten en wat werd er tussendoor gegeten?

Zijn daarover vragen, geef dit dan aan, dan gaan we samen kijken naar een gepaste oplossing, heel veel succes!

Totemdieren kunnen een gids zijn in bepaalde processen en situaties. Deze ontmoetingen kunnen een enorme invloed hebben op onze spirituele groei. De medicijndieren zijn op aarde om mensen te helpen hun persoonlijke kracht te ontwikkelen. Het geheim van de totemdieren heeft door de hele geschiedenis van de mensheid heen al naam. Vele culturen beschouwen de dieren als boodschappers uit het Universum. Een specifiek dier waarvan we op een bepaald moment, inzichten en begeleiding ontvangen. Wanneer een dier ons pad kruist, let dan goed op, het kan een boodschap voor ons hebben. De Indianen maken veel gebruik van totems, van dieren die als medicijn en als spirituele helper kunnen worden zien. Er 12 astrologische dierenriemtekens die gebruikt kunnen worden bij de 12 verschillende Indiaanse totemdieren.

Hoog gevoelige mensen hebben vaak creatieve banen, hobby’s of ongebruikelijke beroepen die soms zelf gecreëerd zijn, ze hebben overal vaak een creatieve oplossing voor. Door hun voelsprieten te gebruiken, weten ze vaak wat er moet gebeuren. Misschien is het juist daarom dat hoog gevoelige mensen, vaak buiten de bestaande paden durven te treden. Er is veel moed en zelfvertrouwen voor nodig om de stap te nemen om volledig jezelf te zijn. Want niet-hoog gevoelige mensen begrijpen hun gevoelige collega’s, vrienden of familie niet altijd. Daar ligt dan ook wel eens een hindernis, overal schieten die creatieve voelsprieten heen om te helpen.

Ieder mens heeft 5 zintuigen, reuk, zicht, smaak, tast en gehoor, waarmee zo goed mogelijk de omgeving in kaart gebracht wordt. Deze zintuigen geven via zenuwen signalen af naar onze hersenen en helpen ons om de wereld om je heen via externe waarnemingen in kaart te brengen. Innerlijke waarnemingen, worden waargenomen door het zesde zintuig en is een belangrijke raadgever. Aartsengelen kunnen helpen in zeer moeilijke tijden van stress, loslaten, meer rust tot een doel in het leven te vinden.

De Westerse astrologie probeert het menselijk karakter te onderzoeken aan de hand van de geboortehoroscoop, zodat de persoonlijke karakter van het mensenkind of persoon optimaal kan worden benut. Dezelfde gedachte vinden we terug in de Oosterse geneeskunde, die ervan uitgaat dat ziekte het gevolg is van een aanleg en leefgewoonten. Door voorkennis van een bepaalde zwakte zou ziekte worden voorkomen.

Projectie is wanneer we eigenschappen of emoties van onszelf trachten te ontkennen, verbergen of verdringen door de ontstane situatie aan iemand anders toe te schrijven. Dit frustrerende projecteren  gebeurt vaak onbewust. Projectie is dan ook een afweermechanisme tegen negatieve emoties met de beloning dat het niet aan ons zelf kan liggen. Door spiegeling, behoeven we zaken die wij in onszelf niet graag erkennen en in onze “schaduwkant” liggen, niet aan te gaan of te veranderen. Het is immers gemakkelijker om deze aan andere mensen toe te schrijven dan aan onszelf.

Als je een mooie eigenschap in een ander bewonderd, dan herkennen we dat met een mooi stukje in onszelf. Als we oordelen over een ander, dan wijzen we ook naar onszelf. Als we moeite hebben om anderen te vertrouwen, dan kunnen we ons afvragen, of we onszelf wel volledig vertrouwen. Spiegelen kan positief en negatief zijn, erachter komen wat het met ons doet, is als gevoel tussen pijn en fijn.