Stofwisselingsstoornissen pre-diabetes en schildklierproblemen, door overslaan ontbijt

Het ontbijt maakt ons wakker en helder. Het ontbijt is de eerste energie die je zal krijgen. Als je gezond ontbijt, heb je 25 tot 30% van je noodzakelijk energie binnen. Ontbijt je niet, dan heb je meer zin in tussendoortjes en al gauw weet je lichaam, die heel slim is welke tussendoortjes je snel energie geven. 

Goed geheugen en minder snel moe

Een goed ontbijt zorgt er ook voor dat jij je aandacht bij je werk of je thuissituatie kan houden en het houdt het geheugen scherp, het stelt je ook beter in staat om op bepaalde situaties te reageren. Krijg je te weinig goede koolhydraten binnen, dan zakt het suikergehalte van je bloed, waardoor jij je sneller moe voelt en je concentratie vermindert en daardoor ga je ook trager denken.

 

 

Extreem lage bloedsuikerspiegel

Bij een extreem lage bloedsuikerspiegel kun je zelfs last krijgen van een verminderde coördinatie, zoals een beperking in de fijne bewegingen. Zelfs je humeur kan eronder lijden. Het geheugen is beter en veel sneller door een optimale suikerspiegel. 

Wisselende diensten; Allergische reactie op voeding; Onvoldoende kennis van voeding; Te druk, te veel werk; Geen trek of zelfs maar honger; Ziekte; Angst voor voeding; Bang gemaakt voor het eten van vetten; Anorexia; Obesitas; Diëten; Diarree of obstipatie; Stress; Verslavingen; Geldzorgen; Roken; Te weinig beweging; Gluten allergie; Histamine; Verteringsproblemen; Denken dat je afvalt als je weinig eet

Iedereen kan begrijpen dat een auto of ander motorvoertuig niet rijdt zonder brandstof, koelvloeistof of olie. Toch hebben we daar een heel ander beeld van, als het om voeding voor ons lichaam gaat “onze motor”. Helaas denken mensen vaak als ik eet, dan heb ik weer energie, wist je dat een benzineauto misschien ook wel even rijdt op diesel, de vraag blijft, wanneer stopt de auto ermee. Zo gebeurt dat ook in ons lichaam. Eten is helaas niet altijd hetzelfde als voeding. Daar zijn velen van ons zich niet van bewust en daarom heb ik een ontbijt check gemaakt.

 

Ons lichaam slaat vet op. Dat is een natuurlijk verschijnsel: zo is er altijd een reserve beschikbaar in tijden van Nood, zo ging dat vroeger tijdens schaarste van voedsel. Omdat in onze samenleving voldoende voeding is, hoeven wij deze reserves niet aan te spreken, en blijven ze in ons lichaam zitten, vooral als we een zittende baan hebben.  De kunst is je lichaam op een gezonde manier van te overtuigen om je reserves toch aan te spreken. Dat doe je door minder te eten, meer te bewegen en te weten wat voeding voor je lichaam doet.

Vet zit opgeslagen in vetcellen. Tijdens een inspanning zullen de vetcellen in je lichaam hun inhoud lossen in de bloedstroom, pas dus op met verzadigde vetten, deze laten het LDL cholesterol stijgen. Pure dierlijke en plantaardige vetten, (onverzadigde vetten), geven een goede bron voor een stabiele hormoonhuishouding, mits een dier en plant op een natuurlijke manier is groot gebracht, zonder een versnelde groei met de bedoeling de productie te verhogen.  350 gram vlees per week is voldoende (behalve varkensvlees, dit zou meer ontstekingen kunnen geven, voor de iemand die ziek is, is varkensvlees af te raden, mannen hebben meer vlees nodig dan vrouwen.

  • Plantaardige vetten, verlagen het LDL cholesterol   Wanneer er een tekort aan energie dreigt, wordt het opgeslagen vet gebruikt om de energie aan te vullen, worden de vetcellen kleiner en verlies jij centimeters. Pas op met transvetten, ze zijn veranderd van substantie, waardoor het waardoor het omega 6 kan stijgen en ontstekingen kunnen veroorzaken. bovendien herkent jouw lichaam deze vetten niet en schoppen de hormonen in de war.
  • Op dit moment moeten de vrijgekomen vetten gaan verbranden, zodat ze niet opnieuw worden opgeslagen;
  • Tijdens matige inspanning verbruik je vooral vetten, tijdens korte maar intensieve inspanningen worden vooral de koolhydraten aangesproken en train je in de eerste plaats je uithoudingsvermogen;
  • Spierversterkende oefeningen zijn belangrijk, je ziet niet altijd meteen resultaat, het is zelfs mogelijk dat je na een tijdje meer weegt omdat spieren zwaarder wegen dan vet. Maar laat je daardoor niet misleiden, met een cm band kan je de resultaten al snel zien;
  • Spieren verbruiken ook energie in rust. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer calorieën je verbruikt in rust, zelfs vanuit je luie stoel. Hoe meer spieren door oefeningen je hebt, hoe meer energie ze zullen verbruiken in rust

Wil jij je stofwisseling verhogen en dus gewicht verliezen

Stuur een email met: “Op gezonde wijze gewicht verliezen” Klik hier

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *